Column One

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer nec odio. Praesent libero. Sed cursus ante dapibus diam. Sed nisi. Nulla quis sem at nibh elementum imperdiet. Duis sagittis ipsum. Praesent mauris. Fusce nec tellus sed augue semper porta.

Column Two

Column Three

Cesartherapie

Visie

Cesartherapie is gericht op (het voorkomen van) klachten ten gevolge van een incorrecte houding of beweging.
Een behandeling richt zich niet alleen op de klacht maar op de hele mens.
Het probleem kan in de rug zitten maar veroorzaakt worden door een verkeerde stand van de voet(en).
Het kan ook een verkeerde werkhouding zijn als gevolg van een te drukke werkomgeving (kantoortuin).
Je gaat krom gebogen achter de computer zitten om je af te sluiten voor het lawaai, je duikt als het ware in je monitor.

De therapie is er op gericht om iemand in zijn totaliteit beter te leren begrijpen, waar komen de klachten vandaan en waardoor worden de klachten in stand gehouden.
Je gaat vooral zelf aan de slag om onafhankelijk te worden van de therapeut.
Vaak hoor je ik heb last van mijn rug.
Maar kijk je goed wat iemand met zijn rug doet dan is het eerder je rug heeft last van jou.
Na een stukje bewustwording komt het proces op gang om weer goed met het lichaam om te leren gaan zodat de klachten verminderen en verdwijnen.
Het zijn vaak de kleine correcties die een wereld van verschil maken.

Missie
•Wij willen er zijn voor diegene die een beroep op ons doen;
•Wij willen op de hoogte blijven van andere belangrijke behandelmethodes zodat wij iemand kunnen doorverwijzen die wij niet voldoende kunnen behandelen;
•Wij willen met andere disciplines samenwerken als aanvulling op elkaars zorg;
•Wij willen een kleinschalige praktijk met gerichte aandacht voor alle zorgvragers met korte lijnen naar de organisatie van de praktijk;
•Wij willen actie en geen lange vergaderingen, mensen met klachten wachten al vaak te lang!

Het begin
Op de foto een jonge Joke Schat tijdens haar opleiding tot oefentherapeut in Utrecht.
Met zittend Peter Cesar, de zoon van Maria Dorothea Cesar-Pollak die de therapie naam en vorm gaf.